Wzór #2

Wzór #2

Witajcie w kolejnej lekcji , dziś będzie piękny pleciony wzór 
Pamiętacie jak mówiłam Wam,że w szydełkowaniu na co dzień używam terminologii amerykańskiej? Nagrywając filmik cały czas myślałam o treble crochet, czyli potrójnym słupku , tymczasem w polskiej terminologii słupek ten nazywa się słupkiem podwójnie nawijanym , mam nadzieje ,że nie będzie to dla Was dużym utrudnieniem.

Wzór #2
Użyłam :

Włóczka: 

Drops Merino Extra Fine

Szydełko :4mm


Oznaczenia:
Psn- półsłupek nawijany
S- słupek
Spn- słupek podwójnie nawijany [treble crochet]
O- oczko łańcuszka

Zaczynamy od łańcuszka [u mnie próbka 10 cm, ok. 14 oczek]
Każdy element składa się z 4 słupów , dlatego liczka oczek powinna być wielokrotnością liczby 4 + 1 oczko

Rząd 1: psn powtórz do końca rzędu, na końcu 1 oczko i odwracamy robótkę.
Rząd 2: [pomiń 2 słupki, 2spn, wróć do pominiętych słupków 2spn] powtórz do końca rzędu.
Rząd 3: psn powtórz do końca rzędu, na końcu 1 oczko i odwracamy robótkę.
Rząd 2: [pomiń 2 słupki, 2spn, wróć do pominiętych słupków 2spn wbijając się pod wcześniej zrobionymi słupkami] powtórz do końca rzędu.
Rząd  1-4  składa się na jeden pełny element , powtórz go potrzebną ilość razy.
Dokładny opis i  omówienie w filmiku. 

Edit: Na końcówce filmu wyszłam z kadry ;),a zauważyłam to dopiero podczas montażu, dlatego niebawem pojawi się nowy bardziej czytelny filmik :)








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Szydełko dla każdego , Blogger